دیشب نیم ساعت آخر برنامه پایش را میدیدم که آخر برنامه متوجه شدم قهرمان هفته که از طرف مردم انتخاب شده یک سرگرد است که به دلیل اجرای عادلانه قانون و تن ندادن به تبعیض در اعمال قانون ناجوانمردانه سیلی خورده است!

خیلی تعجب کردم و بشدت ناراحت و عصبانی بودم طوری که ضربان قلبم را میشنیدم!

تنها چیزی که اندکی بنده را آرام میکرد لحن قاطع و شجاعانه دکتر مرتضی حیدری بود که محکم گفت آقای فرماندار خودشان زودتر استعفا دهند وگرنه هفته دیگر نامشان را خواهیم گفت!

تحقیق کردم ببینم ماجرا چی بوده که متن زیر را در سایتها پیدا کردم:

عکس سرگرد وظیفه شناس عادل حیدری

 ""سرگرد عادل حیدری پلیس وظیفه شناسی که به خاطر اعمال قانون از فرماندار یکی از شهرستان های استان کرمانشاه سیلی خورده بود با رای بییندگان سیما به عنوان قهرمان هفته انتخاب شد .
برنامه پایش شب گذشته در بخش قهرمان هفته ، با معرفی سه گزینه از بینندگان خواست تا با رای خود قهرمان هفته را انتخاب کنند ، در بین گزینه های سرگرد عادل حیدری پلیس وظیفه شناسی که بخاطر اعمال قانون از فرماندار یکی از شهرستان های استان کرمانشاه سیلی خورده بود ، پستچی گلستانی که ده میلیون تومان وجه نقد و راننده تاکسیرانی شیراز که چک 20 میلیونی را به صاحبانشان برگشت داده بودند ، سرگرد حیدری به عنوان قهرمان هفته انتخاب شد .

هفته گذشته فرماندار مذکور که ظاهراً در یکی از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه با سرعت غیرمجاز درحال حرکت بوده با اخطار پلیس مواجه شده و مجبور به توقف می‌شود.
پس از گفتگو با سرگرد راهنمایی و رانندگی، راننده خودرو (فرماندار) به طمع رهائی از اعمال قانون توسط پلیس، خود را معرفی کرده اما با مقاومت مأمور راهنمایی و رانندگی مواجه می‌شود. اصرار پلیس وظیفه شناس به اعمال قانون باعث می‌شود آقای فرماندار با سیلی به گوش مأمور راهنمایی و رانندگی بنوازد. ""

 

بنظرم میرسد که صدا و سیما میتواند به قدرت رسانه و همراهی مردم صاحبان قدرت و ثروت را وادار به تمکین از قانون کند! یعنی چی که مسئولین حاضر به پاسخگویی به مردم نیستند و در مناظره ها و برنامه های انتقادی سیما شرکت نمی کنند!

شجاعت دکتر حیدری در رسانه و سرگرد حیدری در سطح جامعه باید آغازی بر پایان فرار از مسئولیت مسئولین و تبعیض دربرابر قانون باشد! انشاءالله !