چرا بعضی کشورها با ما مشکل دارند !؟ مگه ما با آنها چه کردیم ! غیر از این بود که گفتیم چرا هر چیزی خوبهایش مال شماست و بدهایش مال ما؟! چرا ما باید ذخایر مملکتمان را به شما بدهیم و کالای مصرفی [یا حتی بی مصرف !!]  بگیریم ؟! گفتیم بروید و دست از خودخواهی بردارید!  اما مثل اینکه خیلی به ایشان بر خورد !! هرچه لیاقت خودشان بود به ما نسبت دادند و از هیچ جنایتی هم فروگذار نکردند ! علیه ما جنگ هشت ساله براه انداختند ، هواپیمای مسافری ما را زدند ، مردممان را با بمب‌های شیمیایی کشتند و ..... و با وقاحت گفتند شما جنگ طلب ، خشن و وحشی هستید! ما باید متمدنتان کنیم، به شما دموکراسی بدهیم و ....!

قوانین بازیهای جهانی را بعضی ابرقدرت ها وضع کرده‌اند ؛ ماهیت این قوانین طوری است که هر کس وارد بازی آنها شود از پیش بازنده است ! اما ملت ما وقتی خلاف میل بعضی ها وارد بازی شد با توکل به خدا و به یاری امام قوانین بازی را تغییر داد !! به نظر من این مهمترین دلیل ناموفق بودن بد اخلاقها در مقابل ما، تا به امروز، بوده است.

هیچ توجه کرده اید وقتی سیاه پوستها ضد تبعیض نژادی و برده داری مبارزه می‌کردند در صف سرکوبگران و دشمنانشان سیاه پوستانی وجود داشتند !!! افرادی که فکر می‌کردند خداوند گروهی را ذاتا ارباب و بقیه را خدمتکار و برده آفریده ! اگر ارباب نباشد پس به چه کسی خدمت کنیم ؛ ما از گرسنگی میمیریم.....!!!

حالا می‌خواهم از شما بپرسم ، چگونه می شود ذهن یک جوان ایرانی را به این جهت سوق داد که اولا بپذیرد جهان سومی، عقب مانده و دارای درجه ی شهروندی پایینی است، [برده!] و ثانیاحقوق وی متناسب با شأن و جایگاهی است که قوانین بازی زر و زور برایش تعریف کرده اند ؟!

آری همانهایی را می گویم که استفاده از انرژی هسته ای یکی از بهترین منابع انرژی را بر خود و جامعه ی خود حرام می دانند!! و یا هر نشانه استقلال و پیشرفتی را، به تقلید از نوکران ذاتی، به تمسخر می گیرند!!

می دانی این حرفهای عجیب طبیعی است! اربابها [توهم آقایی!] منافعشان را اینگونه تعریف کرده اند، پس اعمالی متناسب با سود خود انجام می دهند نه نفع دیگران ، آن سیاه پوست مدافع برده داری!! نیز بدلیل عدم درک صحیح و نشناختن حق خود و ناآگاهی از منفعت حقیقی چنین می گوید!

امروز "حرف من" می خواهد تلنگری بزند به آنهایی که فکر می کنند حتما باید گاندی ها و ماندلا ها و... بیایند تا به ما بگویند فرعون و فرعون بازی حتی در دوران خودش هم تاریخ گذشته بود؛ هیچ انسانی نسبت به دیگری برتر نیست، الا به تقوا !