اصلاح طلب اصولگرا حزب اللهی

اصلاح طلب: کسی که دین را به نفع دنیا اصلاح میکند؛ اضافات دین را، که مانع ایجاد نظم نوین جهانی و دیگر دستاوردهای مهم خردِ جمعیِ بشرِ متمدن و روشنفکر غربی است، حذف میکند!  (شاخص خاتمی)


اصولگرا: همان اصلاح طلب است با این تفاوت که بجای حذف بخشهای دین سعی دارد با حفظ اصل دین وجوه مشترک آن را با ادیان زمینی در نظر بگیرد طوری که نه سیخ بسوزد و نه کباب!!! همه خوشحال باشند!!!!

**حزب اللهی: کسی که دو گروه قبلی به او افراطی، تندرو و بی ترمز میگویند! این افراد به پیروی از امام خمینی (ره) با عقل و تدبیر خویش و توکل و توسل به خدا و معصومین (ع)، وظیفه و تکلیفشان را شناسایی میکنند و نتیجه نهایی را بخدا میسپارند و همه چیز را متعلق به خدا میدانند! آنها معتقدند خرمشهر را خدا آزاد کرد و شنهای طبس هم مامور خدا بودند!** (شاخص مصباح )

دو گروه دیگر هم هستند که خود را از همه بالاتر میدانند :
یک گروه که آنقدر احساس نزدیکی به خدا و منبع اصلی معرفت و عدالت میکنند که ولایت فقیه را دست و پا گیر فرض کردند و خدا بخیر کند.... (شاخص مشایی)
گروه دوم آنقدر خود را هوشمند و دقیق و اسلام شناس میبینند که میخواهند برداشتشان از اسلام را بعنوان لیبرال اسلامی یا اسلام لیبرال ترویج کنند!! (شاخص هاشمی)