خبری که ادامه نوشته ای من امده را بخوانید و با خودتان فکر کنید که ایا ما ساده نخواهیم بود اگر به رفع تحریمهای ظالمانه علیه کشورمان دل خوش کنیم؟!
22 دفعه اجماع جهانی بر محکومیت تحریمها علیه کشور کوچک کوبا طی بیش از 50 سال !!!

امریکا با بی شرمی مقابل خواست همه جهان ایستادگی میکند و عملا دموکراسی و حقوق بشر و هر نوع معیار عقلی و انسانی را زیر پا گذاشته و ندیده میگیرد!
حالا ما بجای ایستادن روی پای خودمان میخواهیم با مذاکره ی با امریکا و از طرفی ایجاد وجهه مثبت بین المللی تحریمها را لغو کنیم !
آیا اگر همه جهان هم جمع شوند تحریم لغو میشود؟؟؟ امریکایی که خود قربانی سرمایه داران صهیونیست شده، چه موقع دست از سیاستهای یکجانبه برمیدارد؟؟؟ چه موقع اسراییل نابود میشود ؟؟ آیا راهی که ما پیش گرفته ایم به نابودی این رژیم خواهد انجامید؟؟



کاریکاتور تحریم علیه کوبامجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای به اتفاق آراء‌ ، برای بیست و دومین بار تحریم اقتصادی آمریکا را علیه کوبا محکوم کرد.


به گزارش پایگاه اراده ملی به نقل از خبرگزاری رویترز ، وزیر امور خارجه کوبا گفت این سیاست آمریکا درقبال کوبا که از سال 1959 به اجرا درآمده ، وحشیانه و معادل نسل کشی است.مجمع عمومی سازمان ملل متحد که 193 عضو دارد ، با 188 رای موافق ، این قطعنامه غیر الزام آور را با عنوان « ضرورت پایان یافتن تحریم اقتصادی ، تجاری و مالی آمریکا علیه کوبا » تصویب کرد.


تنها طرفی که در دادن رای مخالف به این قطعنامه به آمریکا پیوست ، رژیم صهیونیستی بود.


سال گذشته نیز قطعنامه ای مشابه با همین تعداد رای موافق تصویب شد و تنها تفاوت آن این بود که کشور کوچک پالائو در اقیانوس آرام به همراه اسرائیل و آمریکا به این قطعنامه رای مخالف دادند. در رای گیری امسال در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، پالائو به همراه میکرونزی و مارشال که هر سه از جزایر اقیانوس آرام هستند رای ممتنع دادند.


باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که پیش از به عهده گرفتن ریاست جمهوری این کشور گفته بود قصد دارد در روابط خصمانه دیرینه آمریکا و کوبا تجدید نظر کند به این وعده خود عمل نکرد و باعث ناامیدی دولت کوبا شد.


برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت آسیب های انسانی ناشی از تحریم های اقتصادی ، تجاری و مالی آمریکا قابل محاسبه نیست.


وی افزود این تحریم ها که مشکلات زیادی را برای مردم کوبا بوجود آورده نقض گسترده ، آشکار و نظام مند حقوق بشر است. در حقیقت ادامه این سیاست آمریکا پس از 53 سال ، مسئله غیر عادی و وحشیانه است.


رودریگز تصریح کرد خسارت اقتصادی که به علت این تحریم ها به کوبا تحمیل شده معادل یک تریلیون و 126 میلیارد دلار است و این تحریم ها را براساس کنوانسیون 1948 ژنو می توان یک نسل کشی توصیف کرد.


رونالد گودارد سفیر آمریکا این قطعنامه را رد کرد و گفت اگرچه واشنگتن از برخی تغییرات اخیر در کوبا استقبال می کند اما این کشور همچنان یکی از محدود ترین نظام های اقتصادی است.


اتیوپی به نمایندگی از کشورهای آفریقایی ، ایران به نمایندگی از 120 کشور عضو جنبش غیر متعهدها ، هند ، مکزیک ، چین ، اکوادور ، روسیه ، بولیوی و اندونزی از کشورهایی هستند که از این تحریم های آمریکا علیه کوبا به شدت انتقاد کرده اند.