کشتی عظیمی را در میان امواج تصور کنید که به هر دلیل کسی که سکاندار آن است، یعنی ناخدا، ناپدید شده! شما چه فکر می کنید؟! آیا باید کشتی رها شود تا امواج خروشان دریا برایشان تصمیم بگیرد؟!!!! آیا ممکن است هر کسی راه خودش را برود؟!! شاید باید با روحیه ای صد در صد دموکراتیک، هر چند وقت یک بار، کسی را به عنوان ناخدا انتخاب کنند تا کشتی هر روز در مسیری در دریای سلیقه ها سرگردان شود؟!

اما مطمئن باشید، ملوانان باتجربه تر از این حرفها هستند که با جان و مال خود و مسافران بازی کنند! آنها اولین کاری که می کنند این است که بهترین و شبیه ترین فرد به ناخدا را، بعنوان سکاندار کشتی قرار داده و ناخدا خطابش می کنند! از این پس هدایت کلی کشتی در مسیر، طبق نقشه ها و با توجه به شرایط دریا، در دست اوست!

حالا امروز کشتی امت اسلامی به دلایل مختلف بهترین ناخدای خود یعنی حضرت امام مهدی (عج) را پشت سکان هدایت امت ندارد! مدتها این کشتی به دست شورشیان و خدایان زر و زور در مسیر جهل و توهم حرکت کرد تا به لطف خدا در زمان ما، ملت ایران موفق شدند هدایت را از دست خودپرستان خارج کنند و به دست شبیه ترین افراد به امام بسپارند و او را امام خطاب کنند!

این شاید ساده ترین منطق برای اثبات مساله بسیار مهم و حساس امامت در زمان غیبت باشد! و تاکید بر کلمه "امام" برای نایب و جانشین امام مساله عجیبی نیست!

درود بر امامان حق!

 سلام بر امام غایب، ولی عصر (عج)!

 سلام بر امام خمینی (ره)!

 سلام بر امام سید علی خامنه ای!